Bestanden beschadigd na verhuizen site - Joomla! Forum - community, help and support


hallo,

enige tijd geleden heb ik mijn website verhuisd naar een andere server. dit heb ik gedaan aan de hand van een handleiding die ik op internet vond, dus backup maken, uploaden, maprechten wijzigen, etc. echter sinds de verhuizing heeft joomla last van allerlei vage klachten. zo zijn er nog weleens mappen die niet beschrijfbaar zijn of kunnen er plot geen miniaturen worden gemaakt. dit allemaal nog wel op te lossen door maprechten en paden aan te passen, maar bij sommige items die publiek toegankelijk zijn geeft joomla soms aan dat er geen toegangsrechten zijn. zo ook bij het wachtwoord opvragen. beetje vervelend dat je moet inloggen om je wachtwoord op te vragen.
nu heb ik aan de hand van een ander topic joomla diagnostics op de server gezet en laten lopen en het blijkt dat een paar honderd bestanden corrupt zijn of aangepast.
nu kan ik wel alle bestanden terugzetten uit een nieuwe installatie, maar ik weet niet of dat kan. worden sommige bestanden door joomla zelf aangepast? anders dan zet ik een compleet ander bestand terug dan er eigenlijk zou moeten staan. of worden er alleen wijzigingen gedaan in de database.

een schone installatie zou ook kunnen, maar dan ben ik al mijn instellingen kwijt.

graag zou ik willen weten wat een goede oplossing is, want vooralsnog werkt mijn site+webshop op dit ene punt na goed.

je kan wel alle joomla bestanden overschrijven. enige waar je goed op moet letten dat je 3rd party components niet weg schrijft.
tevens moet je de confuguration.php bewaren (niet overschrijven) anders moet je dat weer helemaal uitzoeken.
wees wel voorzichtig en maak iig een back-up

succes





Comments

Popular posts from this blog

Error compiling for board Arduino/Genuino Uno.

Installation database is corrupt

esp8266 (nodemcu 0.9) client.write très lent ???