Exempeldata vs tom installation - Joomla! Forum - community, help and support


hej

som nybörjare på cms allmänhet och joomla synnerhet har jag fastnat ett vägval:

1. när jag installerar med exempeldatat så ser jag vilka möjligheter som finns och kan modifiera olika saker för att passa mitt eget ändamål, men jag lyckas inte hitta alla banners etc för modifiering/borttagning.

2. när jag installerar utan exempeldata (tom installation) lyckas jag inte hitta hur jag får fram inloggningsrutan på första sidan.

detta ger mig två frågor:

a. finns det någon guide till exempeldatat med instruktioner för alla installerade delar?

eller

b. kan någon förklara för mig hur jag får fram loginrutan vid en tom installation?

jag kan tillägga att jag ännu inte kommit så långt att jag provat online, utan än så länge kör jag lokalt via xampp.

tack på förhand

/stumbler

prova med att skriva    http://www.dinsida.se/administrator





Comments

Popular posts from this blog

Error compiling for board Arduino/Genuino Uno.

Installation database is corrupt

esp8266 (nodemcu 0.9) client.write très lent ???