Två templates, en server? - Joomla! Forum - community, help and support


hej.

såhär vill jag ha det: när besökaren kommer till index.php ska denna kunna välja mellan två sidor. ena sidan är en informationssida. och den andra sidan besökaren ska kunna välja är själva "communityt".

informationssidan ska vara väldigt simpel, ingen inlogning eller användning utav några avancerade componenter, bara text + några bilder. (den här sidan har jag redan färdigbyggd joomla.)

problem jag vill ha hjälp med: jag vill ha två olika layouter på dom här två sidorna. går det att fixa utan att behöva två servrar? jag har inga jättestora kunnskaper databashantering etc men med lite logiskt tänkande så borde det enda problemet här vara att få det att fungera med två olika templates till en server?

tackar på förhand.

hej och välkommen till forumet!

inga problem. du kan ha olikatemplate på alla sidor om du vill. det du gör är att template manager markera en template och klicka på assign. sedan markerar du bara på vilken eller vilka sidor du vill använda den templaten.

"problemet" med den enkla sidan och "communitytn" löser du med att välja vad du vill visa för olika medlemskategorier. det du måste ha på startsidan är någon form av inloggning eller alla fall en länk till en sådan.

edit: en sak till. försök att undvika dubbelpostningar även om det är på olika språk. detta forum är redan väldigt hårt belastat.

/ olle





Comments

Popular posts from this blog

Error compiling for board Arduino/Genuino Uno.

Installation database is corrupt

esp8266 (nodemcu 0.9) client.write très lent ???